1. Parnesrskie kluby biznesu to - proszę rozszyfrować tą nazwę.

Partnerskie kluby biznesu to kluby które mają działać na partnerskich zasadach. Tworząc projekt brałem pod uwagę, że mogą być kluby sportowe, które w gronie kibiców nie do końca za sobą przepadają, ale w gronie przedsiębiorców te animozje już nie do końca muszą wchodzić w rachubę. Dlatego zależało mi na tym żeby pomimo animozji kibicowskich przedsiębiorcy mogli ze sobą współpracować, a dzięki i prowizjom od transakcji, które są pomiędzy nimi wspierać kluby sportowe.

21037941_255929878261313_1015707968_o

2. Integracja środowisk biznesowych w Polsce ma różne oblicza, czym wyróżnia się PKB?

Organizacji biznesowych działających na terenie Polski faktycznie jest obecnie dosyć dużo. Ale to dobrze jeżeli chodzi o kwestie wykorzystywania networkingu do pozyskiwania nowych kontaktów biznesowych. Nas wyróżnia to, że działamy w większości przy klubach sportowych, fundacjach i wykorzystujemy networking bo budowania sieci kontaktów, a dzięki transakcjom biznesowym które odbywają się pomiędzy naszymi członkami możemy wspierać kluby sportowe fundacje oraz rodziny zastępcze które z nami współpracują.

3.Ilu członków jest zrzeszonych w pańskich klubach i jaki jest jej zasięg?

Obecnie mamy na terenie całej Polski ponad 500 klubowiczów i liczba ich systematycznie rośnie. W naszym gronie można spotkać małe, średnie, duże i gigantyczne firmy mające MLD obroty. Są też również Spółki Skarbu Państwa, które obecnie wspierają kluby sportowe które należą do partnerskich klubów biznesu. Jeżeli dodamy do tego firmy, które należą do 26 polonijnych izb na całym świecie z którymi współpracujemy no to te liczby mogą iść już w tysiące. 

 

New call-to-action

4.Czy takie kluby poza wspieraniem członków mają siłę przebicia i wpływu na decyzje polityczne dotyczące środowisk biznesowych?

Celem Partnerskich Klubów Biznesu jest wspieranie klubów sportowych oraz fundacji i rodzin zastępczych wykorzystując networking i kontakty biznesowe.  Do tej pory nie angażowaliśmy się w kwestie polityczne i nadal nie chcemy tego robić.  Wiadomo, że jako przedsiębiorcy nie zawsze zgadzamy się ze wszystkimi decyzjami które są wdrażane przez polityków, ale są od tego inne organizacje które tym chcą się  tym zajmować i to mają jako swój główny cel swojej działalności więc im to pozostawimy do tego żeby mogły realizować.

5. Czy przedsiębiorcy chętnie przystępują do takich inicjatyw jak pańska?

Statystycznie dzięki spotkaniom które organizujemy do naszej organizacji przystępuje około 20 % nowych firm które zapraszamy na nasze spotkania. Głównym powodem przystąpienia do naszej organizacji jest chęć pozyskania nowych kontaktów biznesowych w Polsce i w 26 krajach na świecie. Największą dynamikę przystępowania do naszej organizacji widzimy w momencie kiedy pojawia się kryzys, spadek obrotów i trudna sytuacja na rynku. Wtedy najczęściej firmy poszukując nowych możliwości, nowych rynków zbytu i nowych kontaktów decydują się na członkostwo. Pomagamy również firmom w obniżaniu kosztów, pozyskiwaniu środków dotacji unijnych, w kontaktach samorządami oraz w docieraniu do firm do których potrzebuję kontaktów.

 

Stworzyliśmy również dedykowane grupy tematyczne gzie nasi członkowie spotykają się i pomagają sobie w konkretnych tematach dotyczących stref ekonomicznych, nieruchomości, finansów. Stworzyliśmy też grupę inwestycyjno- budowlaną gdzie są geolodzy, geodeci, biura projektowe, architekci, deweloperzy i generalni wykonawcy. Bardzo prężnie rozwijają się również nasze grupy dla Pań gdzie spotykają się kobiety prowadzące biznes i żony naszych klubowiczów.      

 

image001-2

6.Jakie branże są najliczniej reprezentowane w pana klubach?

Nie mamy wiodących branż w naszych klubach. Praktycznie z każdej branży mamy firmy w poszczególnych miastach.

7. Jak docieracie Państwo do środowisk biznesowych?

Wykorzystujemy do tego wiele źródeł. Jednym z nich są kluby sportowe gdzie rodzice przedsiębiorcy są pierwszym z naszych takich najskuteczniejszych kontakt. Dla przykładu podam, jak szkół około 300 dzieci to około 30% to rodzice przedsiębiorcy których w pierwszej kolejności zapraszamy na spotkanie. Obecni sponsorzy danych klubów są źródłem kolejnych kontaktów które nam polecają na nasze spotkania biznesowe. Współpracujemy również z samorządami gdzie na nasze spotkania zapraszane są wspólnie z nami i samorządami firmy z poszczególnych miast i miasteczek. Współpracujemy również z fundacjami które chcąc pozyskiwać środki na swoją działalność zapraszają na nasze spotkania firmy ze swoich kontaktów. Nie chce zdradzać wszystkich innych naszych źródeł ale mamy jeszcze ich kilka dzięki którym skutecznie docieramy do środowisk biznesowych. 

8. Co oferuje klub swoim członkom, czego nie robią inne pokrewne organizacje?

Najczęściej klubowicze podkreślają niesamowitą atmosferę która panuje na naszych spotkaniach i nie jest spotykana w innych organizacjach biznesowych działających na terenie Polski. Spotykamy się w godzinach popołudniowych tak żeby można było już po godzinach pracy na spokojnie skupić się na budowaniu relacji i pozyskiwaniu nowych kontaktów. Dzięki kontaktom z klubów sportowych i rodzicom przedsiębiorcom mamy dostęp do firm których ma spotkać się w żadnych organizacjach biznesowych działających obecnie w Polsce. Dzięki wspieraniu klubów sportowych i fundacji mamy bardzo dobre kontakty samorządach z włodarzami miast i miasteczek czego nie ma w innych organizacjach. Jako jedyna organizacja w Polsce wprowadziliśmy prowizję od transakcji dzięki której pozyskujemy środki finansowe na kluby sportowe i fundacje, ale również i nasi klubowicze mogą wykorzystać swoje kontakty do zarabiania właśnie na tych transakcjach. Posiadamy również grupę kilkudziesięciu koordynatorów w poszczególnych miastach którzy zajmują się wspieraniem klubowiczów w transakcjach biznesowych. Organizujemy spotkania networkingowe również zagranicą podczas wyjazdów na mecze zagranicznych lig europejskich, ale również w celach inwestycyjnych tak jak ostatnio robiliśmy to na Cypr i w najbliższym czasie planujemy do Hiszpanii i Czarnogóry. Naszym celem jest to żeby budować relację w miłej atmosferze biznesowej, sportowej i integracyjnej. Już dawno zauważyłem, że przedsiębiorcy z duchem sportowym dużo łatwiej robią ze sobą biznesy i dużo szybciej takie firmy pozyskujemy do naszej organizacji.

9. Czy przymusowe zrzeszanie się przedsiębiorców to dobry pomysł?

Nie słyszałem o formie przymusowej zrzeszenia się przedsiębiorców także jestem zaskoczony, że w ogóle coś takiego może funkcjonować. Uważam, że każdy przedsiębiorca powinien sam podejmować decyzję czy chce należeć do jakiejkolwiek organizacji procesowej.

10 O czym marzy Radosław Rogiewicz.?

Marzę o tym żeby stworzyć największą organizację biznesową w Polsce która wykorzystując networking i kontakty biznesowe z klubów sportowych oraz fundacji mogłaby wspierać te inicjatywy bez proszenia się nikogo o pieniądze. Chciałbym stworzyć takie narzędzia dzięki którym wykorzystując np sztuczną inteligencję moglibyśmy szybciej, łatwiej i skuteczniej pomagać przedsiębiorcom w rozwiązywaniu ich problemów, nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych i doprowadzania do transakcji dzięki którym pozyskamy środki na wspieranie klubów sportowych fundacji czy też rodzin zastępczych.