Grupa eSky kupuje Thomas Cook, czyli najstarszą na świecie markę z branży turystycznej. Umowa o akwizycji pozwoli polskiej spółce otworzyć nowy rozdział w ponad 180-letniej historii brytyjskiej ikony świata podróży oraz wejść w czołówkę firm w Europie sprzedających pakiety dynamiczne lot plus hotel.
Polska Grupa eSky zamierza wesprzeć brytyjską markę turystyczną w dalszym rozwoju i wykorzystać jej doświadczenie do umocnienia swojej pozycji w Wielkiej Brytanii oraz Europie Zachodniej. Kroki te utorują eSky drogę do wejścia w czołówkę firm w Europie sprzedających pakiety dynamiczne lot plus hotel. Platforma podróży eSky działa w ponad 50 krajach w Europie, obu Amerykach oraz w Afryce. Od kilku lat firma szybko rozwija się w segmencie pakietów dynamicznych, oferując produkt łączący loty i hotele w jednej rezerwacji.
„Synergia niemal dwustuletniego dziedzictwa marki Thomas Cook z technologią i rozumieniem potrzeb współczesnych konsumentów w eSky pozwoli umocnić naszą pozycję na zachodzie Europy, a także zwiększy elastyczność naszej oferty. Dzięki przejęciu wejdziemy w czołówkę firm sprzedających pakiety dynamiczne w Wielkiej Brytanii, co będzie doskonałą promocją polskiego biznesu na arenie międzynarodowej” - mówi Łukasz Habaj, prezes zarządu Grupy eSky.
Decyzja o akwizycji wynika ze strategii Grupy eSky - w ostatnich latach firma dużo inwestowała w rozwój pakietów dynamicznych City Break i Wakacje. Są one alternatywą dla oferty tradycyjnych touroperatorów, a w rozumieniu przepisów prawa stanowią wycieczkę zorganizowaną, która objęta jest ochroną TFG. Dzięki temu produktowi spółka przeprowadzi transformację z platformy głównie lotniczej w VTO (ang. Virtual Travel Orchestrator).
„Przejęcie brytyjskiego biura podróży przyniesie korzyści klientom z rynków, na których działa obecnie Thomas Cook, jak również wesprze naszą działalność w regionie CEE. Duży nacisk położymy na wymianę wiedzy, doświadczeń oraz produktów, przy czym szczególną uwagę zwrócimy na rozwój w pakietach dynamicznych. W rezultacie każdy klient korzystający z usług obu firm będzie cieszyć się kompleksową ofertą City Break i Wakacje. Produkt ten pozwala zaplanować podróż do dowolnego miejsca, zgodnie z indywidualnymi preferencjami i bez ograniczeń, które znamy z oferty tradycyjnych touroperatorów” - wyjaśnia Łukasz Habaj.
W 2020 roku Thomas Cook - niespełna rok od ogłoszenia upadłości jako touroperator - powrócił z rozbudowaną ofertą w segmencie Online Travel Agencies. Do tej pory marka należała do funduszu inwestycyjnego Fosun Tourism Group, który jest również właścicielem takich globalnych marek jak np. Club Med obsługującej ok. 70 resortów all-inclusive. Obecnie Thomas Cook jest w czołówce brytyjskich platform podróży pod kątem wskaźników znajomości marki. W wyniku przejęcia firma zyska dostęp do portfolio lotniczego eSky składającego się z ponad 500 przewoźników lotniczych. Klienci brytyjskiej marki skorzystają z ofert ponad 500 linii lotniczych, co przełoży się na wzrost konkurencyjności Thomas Cook.
„Akwizycja Thomas Cook jest elementem strategii buy&build budującej wartość i wpisuje się w długoterminowy cel eSky: rozwijania segmentu Lot+Hotel oraz ekspansji zagranicznej. Poprzez oferowanie elastycznych pakietów City Break i Wakacji dostarczamy Polakom i klientom eSky w całej Europie bardziej elastyczną i konkurencyjną cenowo ofertę niż tradycyjne biura podróży. Przejęcie najstarszej marki turystycznej umocni pozycję eSky na rynkach zagranicznych, w szczególności w Wielkiej Brytanii, czyli na największym rynku turystycznym w Europie. Dzięki tej akwizycji łączna sprzedaż pakietów turystycznych w eSky ma szansę w przyszłym roku przekroczyć PLN 1 mld i utrzymać trzycyfrową dynamikę wzrostu” - dodaje Michał Górecki, senior investment partner MCI Capital.
Umowa między Grupą eSky a funduszem Fosun Tourism Group dotyczy przejęcia marki Thomas Cook z wyjątkiem jej działalności w Chinach. Kwota transakcji nie została ujawniona. Finalizacja transakcji uzależniona jest od spełnienia warunków brytyjskiego Civil Aviation Authority.
Źródło informacji: Grupa eSky